Міжнародна експертно-журналістська група Bellingcat встановила особи семи водіїв, які брали участь у транспортуванні “Буків” (у тому числі “Бука 332”, з якого був збитий літак МН17) з Курська в Міллерово на кордоні з Україною в колоні, поміченою 23-25 червня 2014 року.

Про це йдеться в одній з доповідей, опублікованих організацією.

У травні минулого року команда Bellingcat вже опублікувала доповідь про участь російського 2-го автомобільного батальйону 69-ї окремої бригади матеріально-технічного забезпечення (військова частина 11385) і 147-го автомобільного батальйону матеріального забезпечення у транспортуванні “Буків” 53-ї зенітно-ракетної бригади у колоні, яка виїхала 23 червня 2015 року із селища Маршала Жукова під Курськом і прибула в Міллерово біля кордону з Україною 25 червня 2014 року.

У цій колоні перевозили пуско-заряжающую установку “Бук 332”.

На фотографіях, які були опубліковані в соціальній мережі “ВКонтакте” солдатами-водіями 2-го і 147-го автомобільних батальйонів, видно вантажівки і трали з тими ж номерними знаками, що і машини, що рухалися в колоні, яка потрапила на відео і фото з 23 по 25 червня 2014 року. На цих фотографіях також видно транспортування іншої військової техніки до російсько-українського кордону: наприклад, в район станиці Митякинській в Ростовській області.
Ідентифіковані водії

Так, один з водіїв, Дмитро З., 24 червня 2014 р опублікував фотографію своєї вантажівки і установки “Бук” під номером 232 53-ї зенітно-ракетної бригади. Геолокація цієї фотографії показала, що вона була знята в районі Варварівки на трасі Р-185, на маршруті колони з “Буками” 23-25 червня 2014 року. По кількох групових фотографій вдалося встановити особи інших військових водіїв, які могли брати участь у транспортуванні “Буків” в колоні 23-25 червня 2014 року. Один з них, ймовірно, перевіз “Бук 332” з селища Маршала Жукова район Міллерово.
Ідентифіковані водії

У доповіді також зазначено, що неможливо зробити висновок про те, який саме вантажівка перевіз “Бук 332” на російсько-український кордон (ймовірно, в ніч з 16 на 17 липня 2014 року) або хто з водіїв ним керував. Практично всі військові водії, що брали участь у транспортуванні військових машин в колоні, помічену в червні 2014 року, офіційно закінчили військову службу в кінці червня або на початку липня 2014 року, хоча по сторінкам деяких водіїв у соціальних мережах неясно, повернулися вони додому після закінчення строкової служби.

Доповідь з справжніми іменами і незаретушованими фотографіями водіїв спрямований міжнародної Спільної слідчої групи (ССО), що розслідує загибель MH17.