Комунальне підприємство «Київський метрополітен» 10 вересня оголосило тендер на будівництво лінії метро на житловий масив Виноградар очікуваною вартістю 5,99 млрд грн. Про це повідомляється в системі «Прозорро».

Тендер оголошено відразу після того, як метрополітен 5 вересня відмінив тендер на це саме будівництво з тією ж очікуваною вартістю, бо тоді у одного з претендентів на підряд ПАТ «Київметробуд» (бенефіціар Сергій Кияшко) виявились проблеми з банківською гарантією, виявлені завдяки скарзі в АМКУ від ТОВ «Будівельна компанія «Адамант» з групи «Укрбуд», підконтрольної нардепу Максиму Микитасю.

Метрополітен відхилив «Адамант» з тендеру через формальні претензії до дипломів кількох працівників фірми, а та у свою чергу знайшла проблеми у заявці «Київметробуду». Відтак метрополітен мав би допустити до участі лише одного учасника – ПАТ ПрАТ «Інтербудтонель» (бенефіціар Володимир Петрук). Відтак замовник вирішив добровільно скасувати торги, не чекаючи формального рішення АМКУ з цього приводу.

У новому тендері метрополітен прибрав норму, яка дозволяла брати участь у торгам «прокладкам». У перших торгах замовник дозволив учасникам торгів декларувати не власний досвід виконання аналогічних робіт, а доводити його наявність у субпідрядників:

Відтак окрім реального виконавця «Київметробуд» на тендер були подані заявки від фірм, які не мали досвіду будівництва метро в Україні:

  • «Адамант» повідомив, що збирається залучити таким субпідрядником ПрАТ «Південспецбуд», яке будувало у Харкові ділянки метро від станції «Проспект Перемоги» до станцій «Наукова» і «Олексіївська».
  • «Інтербудтонель» планував залучити субпідрядником ПАТ «Дніпрометробуд», яке у якості досвіду заявило будівництво метрополітену у Дніпропетровську згідно з угодою від 1999 року.
  • У тендерній документації по новому тендеру метрополітен посилив вимоги до учасників – тепер вони мають доводити досвід виконання аналогічних робіт саме яке генпідрядники. Разом з тим, метрополітен пом’якшив вимоги до того, що вважається аналогічною роботою. Якщо у першому тендері аналогічним вважалось «будівництво метрополітену». То на нових торгах учасник має довести, що він як генпідрядник будував транспортні тунелі діаметром не менше 5,5 метра та довжиною не менше як 1 кілометр.

Це означає, що «Інтербудтонель» може заявити у якості досвіду аналогічних робіт будівництво Бескидського тунелю у якості генпідрядника. Відомо, що довжина тунелю становить 1 765 метрів, ширина – 10,5 м, висота – 8,5 м, що може задовольнити вимоги метрополітену.

У свою чергу про досвід будівництва подібних тунелів у фірми «Адамант» в відкритих джерелах не повідомляється.

Умовами тендеру передбачено будівництво до листопада 2021 року дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції «Сирець» на житловий масив Виноградар з електродепо у Подільському районі. Передбачено будівництво станцій «Мостицька» та «Проспект Правди» та дільниця вилочного відгалуження в бік станції «Виноградар» (І черга будівництва).

За часів Януковича підряди на будівництво метро на Голосієво «Київметробуд» отримував без проведення відкритих торгів. Тоді метрополітен посилався просто на наявний досвід компанії, а також доручення президента Віктора Януковича, голови уряду Миколи Азарова та керівника КМДА Олександра Попова. Однак тоді не було посилань на норми закону про держзакупівлі, які б дозволили укладати угоду з «Київметробудом» по процедурі закупівлі в одного учасника.