Це буде воістину головна подія року для нашого краю! У Рівному незабаром відкриття експозиції з 37 полотен одного з найвідоміших українських художників сучасності, який 2011 року повернувся в Україну. Галерея європейського живопису «Євро-Арт» презентує виставку картин «Одкровення» Івана Марчука, створені в унікальній техніці письма – «пльонтанізму». Цей стиль сприймається як пророцтво і потребує споглядання серцем і душею.

У творчому доробку видатного митця, який потрапив до рейтингу «100 геніїв сучасності» за версією британської газети «Дейлі телеграф», понад чотири тисячі картин. 37 з них, створені у 1972-2018 роках, можна буде побачити у Рівному.

«Один зі знаних   живописців   сучасності,   народний художник   України, лауреат   Національної премії ім. Тараса Шевченка Іван Степанович Марчук повернувся до українській Оселі. І ми тішимося дарунком долі споглядати його картини, які художник з великою любов’ю у серці підібрав на виставку до Рівного в галерею європейського живопису «Євро-Арт», – розповіли організатори.

 

Коли: з 16:00 5 серпня по 27 вересня 2020 року включно.

Де: галерея європейського живопису «Євро-Арт» – Рівне, проспект Миру, 4.

Організатор: арт-група галереї європейського живопису «Євро-Арт».

Dress-code: захисні маски й соціальна дистанція.

  Експозиція розміщена у двох залах галереї і складається із 37 робіт, об’єднаних концепцією «Одкровення» – акту несвідомого божественного прояву, що відображає працю художника. Переважна частина полотен написана темперою і акрилом. Часовий діапазон мови картин – 1972-2018 роки.

«Кольорові варіації створюють присутність барв піску, глини, каміння, кори дерев і плодів, місячного сяйва і золота. Сюжетні теми – це художні образи Землі під покровом Всесвіту, Дерев як електромагнітних хвиль зв’язку людини і космосу, Птахів у лоні інформаційного простору горизонту, Хат як концентрів усього сущого в житті людини, фантастичних українських Казок, що мають глибокі духовні смисли.

Якщо звернутися до робіт 1970-х–поч. 1980-х рр. («Весняний ранок», «Тіні на снігу» та ін.), то в них відчутна енергія Сонця, яка пронизує гілки дерев. Складається враження, що ще одна секунда і сонячне сяйво заполонить увесь простір картини. А драбина, як мікрообраз в роботі «Цвітуть хризантеми», теж пробивається крізь квіти до небес. Усе дуже символічно. У пейзажах «Село у місячному сяйві», «Хатинка над обривом» та ін. звертає на себе увагу гармонійно організований простір природи, в якому присутність людини лише передбачається. Зворушує і «Портрет Мар’яни» – художній образ внутрішньо рішучої дівчини, у щирість якої віриш і захоплюєшся сяйвом її емоцій, що бринить десь із юної душі. Картини 1990-х рр. («Глянув місяць на подвір’я», «Скажи мені правду», «Ніч яка місячна», «Що я бачу?», «Один у просторі» та ін.) сповнені філософських роздумів про сенс життя, оголені людські чесноти, природу, що зазнає руйнації. Та й кольорова гама робіт цього періоду налаштовує на метафізичне розуміння світу. Щільність барв сприймається як якась надреальність. Це особливо відчутно також у циклі абстракцій «Погляд у безмежність» (2008-14 рр.), які складають окрему локацію в експозиції виставки. Роботи 2000-х рр. («Погляд проти сонця», «Позаростали стежки, доріжки», «У тиші пам’ять проростає» та ін.) – окрема сторінка творчості Івана Марчука, в яких у живописних образах передано щемливу тривогу про сьогодення, – йдеться у прес-анонсі цієї події в галереї європейського живопису «Євро-Арт».

Глядачі можуть доторкнутися до утаємниченого плетива – своєрідної манери письма художника – «пльонтанізму». Цей спосіб мислення зародився ще у дитинстві, від матері, а пізніше визрів у планетарне бачення світу. У дивовижних переплетеннях барв художник уміщує осягнення істини, живописний наратив про поєднання краси і світла. «Пльонтанізм» Івана Марчука ще прийдеться розшифровувати мистецтвознавцям, адже цей стиль сприймається як пророцтво і потребує споглядання не розумом, а серцем і душею…»

©my.rv.ua